Temat: Kolorowa łąka.

Przebieg zajęć:

1. Rozpoznawanie i nazywanie roślin i zwierząt – mieszkańców łąki.

Dziecko ogląda książki o tematyce przyrodniczej. Rozpoznaje i nazywa znane rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę. Rodzic zapoznaje z nazwami tych, które dzieciom są nieznane. Przekazuje podstawowe informacje na ich temat. Następnie wskazuje kolejno obrazki, pyta o nazwę rośliny lub zwierzęcia i prosi o opisanie wyglądu.

2. Oglądanie programu edukacyjnego „Wędrówki Skrzata Borówki – łąka”. https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Próba odpowiedzi na pytania na podstawie obejrzanego filmu oraz własnych doświadczeń:

  • Jakie rośliny rosną na łące?
  • Jakie kolory występują na łące?
  • Jakie zwierzęta możemy spotkać na łące?
  • Jak nazywa się „łąkowy muzykant”?

3. „Kolorowa łąka”- wykonanie pracy plastycznej według instrukcji podanej w filmie.

Do wykonania pracy plastycznej potrzebny będzie karton, klej, papier kolorowy, nożyczki, kwiaty. Z kolorowego papieru wycinamy kwiaty i przyklejamy je na karton. Pomiędzy papierowymi kwiatami umieszczamy naturalne kwiaty. Kolorowa łąka jest gotowa!