Temat zajęć: Pogoda

Zajęcie pierwsze

Przebieg:

1.Posłuchaj bajki „ Co ukrywa Zagadka”

Bajka opowiada o tajemniczej skrzatce Zagadce, która przybyła z odległych krain. W tajemniczej bibliotece zamieszkałej przez inne skrzaty pojawiła się Zagadka. Zadaniem dziecka po wysłuchaniu bajki jest odpowiedzenie na pytana.

– Co zrobił skrzat Zygfryd?

– Jaką zagadkę zadała skrzatka?

– Co robiła skrzatka Zagadka?

– Dlaczego skrzaty chciały złapać intruza?

https://www.polskieradio.pl/18/7073/

Po wychuchaniu bajki dziecko może narysować skrzata, który mu się najbardziej podobał.

2. Powtórzenie litery G, g.

– Dziecko podaje 5 wyrazów, w których głoska „g” występuje na początku, w środku i na

końcu. Wyrazy, które mogą się przydać (np. garnek, grabki, gazeta, flaming, pieróg, zagadka, stóg).

– Dorysowywanie do litery ,,g”

Na środku kartki piszemy literę „G”, zadaniem dziecka jest dorysowanie elementów tak, aby

powstała ilustracja (przedmiot, rzecz, roślina, zwierzę).

-ćwiczenia grafomotoryczne – Do wykonania są dwie karty pracy, które utrwalą poznaną

wcześniej literę.

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/3/g-nauka-literek.pdf

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/2/nauka-pisania-g.pdf

Zajęcie drugie

Przebieg:

1.Nauka piosenki „Pogoda”

(warto przygotować dostępne instrumenty muzyczne: grzechotka/ bębenek/ tamburyn lub

rzeczy dostępne w kuchni: łyżki drewniane, garnek i łyżka, pokrywki)

-Osłuchanie się z piosenką – na początku warto puścić raz piosenkę, aby dziecko osłuchało się ze słowami i melodią.

-Omówienie treści piosenki

-Nauka I zwrotki i refrenu piosenki. Powtarzanie tekstu w zabawie „Echo” – raz cicho, raz

głośno, raz wolno, raz szybko.

-Słuchanie nagrania piosenki, próby śpiewania, wyklaskiwanie rytmiczne refrenu piosenki przy pomocy instrumentów lub drewnianych łyżek, garnka i łyżki, pokrywek.

2.  Żyrafa

(potrzebne będą: biała kartka, pomarańczowa, żółta i brązowa farba, pędzel, flamaster)

Na początku dziecko maluje swoją dłoń pomarańczową farbą, następnie odciska ją na kartce. Gdy farba lekko wyschnie domalowuje żółtą farbą szyję, głowę i uszy oraz łapki żyrafy. Na koniec brązową farbą maluje łatki na ciele żyrafy i flamastrem rysuje oczy, różki, nosek i włosy.