Temat: Moje miejsce zamieszkania.

Zajęcia 1          

Przebieg zajęć:

1. Wstęp do zajęć „Mój rodzinny dom”.

W tym tygodniu zwiedzaliśmy Łomianki, przypomnieliśmy sobie różne ciekawe miejsca. Przyszedł czas, aby wreszcie pomyśleć o swoim, najbardziej bliskim miejscu to znaczy domu – miejsca, do którego powracamy z zajęć przedszkolnych. Zapraszam dzieci, aby w formie rysunku przedstawiły swój rodzinny dom, podwórko, ogród, albo swoje osiedle mieszkaniowe. Może ktoś ma domek jednorodzinny, a może mieszka w bloku, gdzie mieszka wiele rodzin. Zapraszam do przeczytania wiersza „Mój dom”, oraz obejrzenia ilustracji poniżej. Być może ktoś z was będzie miał inspiracje do narysowania swojego domu.

2. „Mój dom”- słuchanie wiersza i próba odpowiedzi na pytania dotyczące treści wiersza. Wzbogacenie słownictwa.

Na podwórku stoi domek.

Domek daszek ma czerwony.

Drzwi i okien kilka ma,

Obok domku buda psa.

A w tej budzie Burek jest.

Wyszedł teraz z budy pies

Szuka kota, gdzie on jest?

Chyba szczekał razy sześć

Kot Filutek dobrze wiem

pewnie gdzieś na płocie jest.

Dom zielone ściany ma

Drzwi frontowe, mocne drwa.

A przed domem stoję ja.

Tam gdzie jest ogródek nasz

No i mama, tata, siostra, brat

to jest nasz rodzinny kram.

Autor wiersza „Mój dom”

Dorota Piechota

Pytanie dotyczące treści wiersza

Opowiedz jak wyglądał dom opisany w wierszu?

Jak wyglądało podwórko wokół domu?

3. Praca plastyczna „Mój dom”- rozwijanie sprawności manualnych.

Dziecko rysuje na kartonie, dowolną technika plastyczną dom, w którym mieszka, podwórko, itp.

Zajęcia 2

Przebieg zajęć:

  1. Oglądanie ilustracji przedstawiających krajobraz wiejski i krajobraz miejski – szukamy w domu książeczek przedstawiających wieś i miasto. Do tego zadania możemy wykorzystać także zdjęcia umieszczone w Internecie. Po obejrzeniu zdjęć dziecko odpowiada na pytania rodzica:
  2. Jak wygląda wieś?
  3. Jak wygląda miasto?
  4. Czym różni się wieś od miasta?
  5. Jak możemy spędzać czas wolny w mieście, a jak na wsi?
  6. Wykonanie karty pracy https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf – strona 44.
  7. Obejrzyj zdjęcia. Pokoloruj na zielono ramki zdjęć, które przedstawiają miasto, a te które przedstawiają wieś – na niebiesko.
  8. Dokończ rysować autobusy według wzoru