Temat: Moja okolica mnie zachwyca.

Pomoce dydaktyczne farby, pędzelek, kartka papieru 

Propozycja zabaw:

Dziecko ogląda zdjęcia okolicy w której mieszka. (  Łomianki można obejrzeć w internecie) . Pytamy dziecko : Co znajduje się w najbliższej okolicy?  Puszcza Kampinoska , jezioro, place zabaw, przedszkole itp.  Dziecko farbami maluje najbliższą okolicę. Podczas pracy dziecko może posłuchać

  utworu  Fryderyka Chopina „Polonez g-mol” (  dostępny w internecie). Gdy Fryderyk Chopin  skomponował ten utwór miał zaledwie 7 lat. Następnie możemy zadać dziecku pytanie. Czy podobała Ci się muzyka? Co myślałeś/łaś  jak słuchałeś/łaś muzyki? Czy muzyka jest wolna, czy szybka? 

Chętne dzieci mogą zbudować z klocków swój dom. Bardzo nam będzie miło jeśli Państwo zaprezentują pracę dzieci. Życzę udanej zabawy

Temat: Moja okolica mnie zachwyca – część 2

Pomoce dydaktyczne:

Arkusz brystolu formatu A3 / karton, kolorowe flamastry.

Propozycja zabaw:

Najważniejsze miejsca w mojej okolicy.  Dziecko przypomina sobie jakie są najważniejsze miejsca w jego okolicy. Następnie wspólnie z Rodzicem dziecko tworzy mapę swojej okolicy. Na mapę można nanieść również drogę dzięki czemu, dziecko będzie mogło przemieszczać się po niej samochodzikami. Na mapie może znaleźć się przedszkole, sklep, plac zabaw i wszystkie inne miejsca znane dziecku.

Zabawa ruchowa z elementami równowagi – w rytm ulubionej piosenki dziecko biega po pokoju. Na hasło „STOP” – zatrzymuje się i rodzic mówi: „Domku, domku na kurzej nóżce, obróć się dookoła i stań do mnie przodem!”. Dziecko obraca się  i staje na jednej nodze przodem do rodzica. Po chwili stania biega, zatrzymuje się ponownie na słowa: :„Domku, domku na kurzej nóżce, obróć się dookoła i stań do mnie…” np.: tyłem, bokiem. Zabawę powtarzamy do momentu zakończenia piosenki.

Będzie nam bardzo miło, gdy zaprezentują Państwo pracę dzieci.