Temat:  Wiosenne porządki w ogródku.

  1. Warto przygotować się do aktywności przy pomocy ruchu i odrobiny kreatywnego
  2. myślenia

Przeczytajcie tekst i ilustrujcie go ruchem. Zadaniem dziecka jest powtarzanie gestów rodzica.

Jesteś pączkiem wiosennego krokusa, który śpi otulony porannym chłodem (kucacie z głową schowaną w ramionach). Gdy pojawiają się pierwsze promienie słońca, kwiaty budzą się i rosną (dziecko wstaje z rękami opuszczonymi).  Dzień staje się coraz cieplejszy i krokus radośnie uśmiecha się do słońca rozwijając się jeszcze bardziej (dziecko uśmiecha się i powoli podnosi ręce do góry). Kwiaty coraz bardziej rozchylają płatki do słońca (dziecko staje na palcach i rozkłada ręce na bok). Kiedy robi się noc, kwiaty zamykają płatki i idą spać (dziecko opuszcza ręce, kuca i zamyka oczy.

  • Porozmawiajcie z dziećmi jakie prace można wykonywać  w ogródku (grabić, kopać, sadzić warzywa, wyrywać chwasty, podlewać kwiaty).

Wydrukujcie obrazki: łopaty, grabi, konewki  i wiadra, obejrzyjcie je, nazwijcie, następnie potnijcie na 3 lub 4 części i pokazujcie dziecku po jednej. Jeśli dziecko nie odgadnie to dołóżcie kolejną część. Możecie także dawać podpowiedzi, do czego dana rzecz służy.

  • Zabawa sensoryczna – znajdźcie w okolicy drzewo iglaste i liściaste. Zapytajcie dziecko, czym różnią się oba drzewa (jedno ma liście, drugie igły).  Następnie niech dziecko zamknie oczy i spróbuje po dotyku odgadnąć rodzaj drzewa, dotykając igieł i liści. Zachęćcie dzieci, aby powiedziały co czują (kłuje, jest gładki itp.)

Następnie, przy pomocy liści bądź igieł możecie przećwiczyć przeliczanie do 4. Poproście dziecko, aby przyniosło 4 liście i policzyło je czy na pewno jest ich 4. Później możecie zabrać jeden liści, poprosić dziecko o ponowne przeliczenie i powiedzenie ile liści trzeba dołożyć, aby było ich 4.