Temat zajęć: Segregujemy śmieci

Zajęcie pierwsze

Przebieg:

1.Abc wszystko wie, – Dokąd jeżdżą śmieciarki.

W programie dziecko dowie się, co dzieje się z wszelkimi odpadami i nieczystościami z miasta oraz, w jakim celu segreguje się śmieci.  Po obejrzeniu programu można zadać dziecku pytania:

-Dlaczego ludzie wyrzucają śmieci do lasu?

-Co to znaczy, ze śmieci są posegregowane?

-Co można zrobić ze śmieci?

-Jak nazywa się miejsce składowania śmieci?

https://vod.tvp.pl/video/abc-wszystko-wie,odc-9,17402257

Po obejrzeniu programu zadaniem dziecka jest narysować to, co mu się najbardziej podobało.

2. Segreguj śmieci

Zadaniem dziecka jest polaczenie śmieci z odpowiednimi pojemnikami oraz połączyć posegregowane odpady z produktami, które z nich powstaną w wyniku recyklingu.

https://blizejprzedszkola.pl/segregujemy-smieci-pd,3,8054.html#

Temat zajęć: Segregujemy śmieci

Zajęcie drugie

Przebieg:

1.Nauka piosenki „Nasza planeta”

(warto przygotować dostępne instrumenty muzyczne: grzechotka/ bębenek/ tamburyn lub

rzeczy dostępne w kuchni: łyżki drewniane, garnek i łyżka, pokrywki)

-Osłuchanie się z piosenką – na początku warto puścić raz piosenkę, aby dziecko osłuchało się ze słowami i melodią.

-Omówienie treści piosenki

-Nauka I zwrotki i refrenu piosenki. Powtarzanie tekstu w zabawie „Echo” – raz cicho, raz

głośno, raz wolno, raz szybko.

-Słuchanie nagrania piosenki, próby śpiewania, wyklaskiwanie rytmiczne refrenu piosenki przy pomocy instrumentów lub drewnianych łyżek, garnka i łyżki, pokrywek.

 2.  Zagraj w grę

Do jakiego pojemnika wrzucę śmieci? – quiz, w którym to dziecko utrwali wiadomości na temat segregowania odpadów i ochrony środowiska naturalnego.

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/5bd2dd39ed6ed5c0363c648134f9e162_/index.html