Temat : Wypoczynek w lesie i nad wodą – część 1

Pomoce dydaktyczne:

karta pracy strona 34 i 35, miska, słomka, woda, płyn do mycia naczyń

Propozycja zabawy:

Słuchanie wiersza  czytanego przez Rodzica „Co mówią o dzieciach zwierzęta” rozmowa o wierszu i obrazkach. Karta pracy – https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf  strona 34 i 35. Dziecko wskazuje rodzicowi właściwe oraz niewłaściwe zachowania w lesie.

Po wysłuchaniu wiersza dzieci mogą wykonać interaktywną segregację śmieci. Link do zabawy –  https://wordwall.net/play/1473/380/839

Dla rozluźnienia Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem wody. Dziecko otrzymuje od rodzica słomkę oraz miseczkę z wodą i próbuje zrobić fale na wodzie (dmucha delikatnie na powierzchnię wody) lub puszcza bąbelki (zanurza słomkę i dmucha w nią). Po kilku próbach, rodzic może dolać trochę płynu do mycia naczyń, dzięki czemu dziecko zamiast dmuchać do wody, może dmuchać tworząc bańki mydlane.

Temat: Wypoczynek w lesie i nad wodą.

Pomoce dydaktyczne: gazeta, kartka papieru, klej farby pędzelek

Propozycje zabaw

Dnia 22 kwietnia obchodzimy światowy dzień ziemi. Ziemia to planeta na której wszyscy mieszkamy.  Nasza planeta pełna jest tajemniczych i zachwycających zjawisk. Ziemia to nasz dom i schronienie dla wielu gatunków roślin i zwierząt. Dostarcza nam wszystkiego, czego potrzebujemy do życia i  nieustannie zachwyca nas swoim pięknem. Dlatego musimy dbać o środowisko naturalne, żeby cieszyć się urokami otaczającego nas świata. Po tym krótkim wstępie możemy zapytać   dziecko. Jak możemy dbać o przyrodę? Jak należy zachowywać się w lesie? Itp.

Dzisiaj wykonamy model ziemi. Do wykonania pracy potrzebne będą gazeta lub szary papier, kartka papieru, klej, farba zielona, niebieska, pomarańczowa, żółta, pędzelek. Gazetę lub szary papier  dziecko gniecie, następnie formuje kształt koła. Gazeta powinna być tak złożona, żeby  po jednej stronie  była wypukła, a po drugiej  wklęsła. Na pewno przyda się pomoc rodzica.  Dziecko przykleja do białej kartki wykonany model ziemi ( przykleja częścią wklęsłą) Na koniec dziecko pędzelkiem maluje kontynenty, potem oceany i morza. Praca jest doskonałą okazją do porozmawiania z dzieckiem o tym. Jak wygląda ziemia? Co znajduje się na ziemi?

Życzę udanej zabawy.