Temat: Kogo spotkamy  wiosną na wsi?

Pomoce dydaktyczne

 karta pracy link https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf  – str 35 (druk)rysunki zwierząt żyjących w gospodarstwie rolnym, oraz ich dzieci.

Propozycja zabaw

Dziecko ogląda obrazki zwierząt żyjących na wsi i ich młode (zdjęcia z książek lub internetu), następnie próbuje nazwać zwierzęta np. kura- kurczak, krowa- cielak, świnia- prosiak, owca-jagnię, koń- źrebak. Można pobawić się z dziećmi w zdrobnienia podajemy przykłady przedmiotów codziennego użytku np. łyżka- łyżeczka, piłka- piłeczka, stół – stolik, okno- okienko itp. Dziecko wymyśla własne wyrazy a rodzic podaje zdrobnienia.

Zabawa ruchowo- naśladowcza – dziecko naśladuje kotka, kotek pije mleczko, kotek myje się, przeciąga, poluje na myszki, kotek się zmęczył idzie spać- zabawę można powtórzyć kilka  razy. Dziecko może naśladować inne zwierzęta np. świnkę, krowę, konika itp.

Chętne dzieci mogą narysować swoje ulubione zwierzątko.

Temat: Kogo spotkamy  wiosną na wsi? – część 2

Pomoce dydaktyczne:

gumowa rękawiczka, marker, wykałaczka, mleko lub woda, produkty mleczne do degustacji – nabiał, mleko, sery itp.

Propozycja zabaw:

Co to za przysmak? Zabawa badawcza.

Rodzic przygotowuje dla dziecka produkty mleczne do degustacji np.: jogurt, maślanka, śmietana, mleko, ser biały, ser żółty, serek topiony, masło. Po degustacji dziecko wraz z rodzicem nazywa te produkty. Rodzic może uświadomić dziecku skąd pochodzą i jak ważne są dla człowieka produkty mleczne (wapno – zdrowe kości, zęby itd.).

Doimy krowę – Nalanie do gumowej rękawiczki wody – namalowanie łat i zawiązanie jej tworząc balonik. W rękawiczce dziecko z pomocą rodzica robi małe dziurki na koniuszkach palców wykałaczką. Rodzic trzyma rękawiczkę nad wiaderkiem do którego dziecko może nalewać ‘mleko’ (wodę).

Będzie nam bardzo miło, gdy podzielą się Państwo z nami pracami dzieci na stronie FB przedszkola.