Temat: Wiosna na wsi

Pomoce dydaktyczne: karta pracy, kredki, piosenka „Pan MacDonald…”

Przebieg dnia:

Zabawa dźwiękonaśladowcza przy piosence „Pan MacDonald farmę miał”  dzieci naśladują zwierzątka, które są w piosence. Zabawę możemy powtórzyć kilka razy. Następnie pytamy dziecko „Jakie zwierzęta występowały w piosence”.

Dziecko wymienia zwierzęta występujące na wsi.

 Pytamy dziecko:

 Czy wiesz jakie produkty otrzymujemy od wiejskich zwierząt?

Dziecko wypełnia kartę pracy: Czy wiesz skąd mamy poszczególne produkty? Połącz przedmioty z odpowiednimi zwierzętami. Pokoloruj rysunki.

Chętne dzieci mogą narysować inne przedmioty pochodzenia zwierzęcego.

Życzę udanej zabawy

Temat: Wiosna na wsi – część 2

Pomoce dydaktyczne:

Farby, biała kartka A4, rolka po papierze toaletowym, kredki/mazaki

Przebieg dnia:

Zabawa rozwijająca mowę dziecka: Rodzic czyta dziecku wiersz „Co słychać we wsi?” Wandy Chotomskiej. Zadaniem dziecka jest nie tylko powtarzać dźwięki wydawane przez zwierzęta, ale również zainscenizować je swoim ruchem ciała, np.: Bocian – należy stanąć na jednej nodze, Pies – iść na czworaka itd.

Link do wiersza – http://wiejskieklimaty28.blogspot.com/2015/09/co-sychac-we-wsi.html

Po zakończeniu zabawy Rodzic może zapytać Dziecko o wiersz np.: jakie zwierzątka występują w wierszu? Gdzie możemy spotkać poszczególne zwierzęta?

Dziś stwórzmy wiejski kurnik na kartce papieru. Dziecko odbija pomalowaną farbą dłoń na białej kartce i dorysowuje (na odbitym kciuku) dziób i inne brakujących elementy np.: oczy, grzebień, nogi itd. Obok kury, dziecko może odcisnąć kółeczka zrobione rolką po papierze toaletowym tworząc małe kurczaki, a następnie im również dorysować brakujące elementy.

Chętne dzieci w trakcie wykonywania pracy plastycznej mogą powtarzać wierszyk.

Będzie nam bardzo miło, gdy podzielą się Państwo z nami pracami dzieci na stronie FB przedszkola.