Temat zajęć: Ach ta wiosna

Zajęcie pierwsze

Przebieg:

1.Zabawy ruchowe

-Żaby – zabawa orientacyjno-porządkowa

(warto przygotować dowolną muzykę, obręcze/szrafy/linkę/ sznurek lub inna rzecz, z której wykonacie dla dziecka koło. Należy położyć je na podłodze)

Zabawa polega na tym, że dziecko porusza się w różnych kierunkach w rytm muzyki, gdy muzyka ucichnie musi ono jak najszybciej znaleźć się w kole. Gdy ponownie muzyka zabrzmi dziecko wychodzi z koła i znów się porusza. Warto powtórzyć tą zabawę kilka razy.

-Kto dorzuci? – zabawa z elementem rzutu

(należy przygotować przedmioty, którymi dziecko może rzucać, mogą to być zgniecione gazety/ małe piłeczki, przyda się także koło z poprzedniej zabawy)

Zadaniem dziecka jest z pewnej odległości dorzucić do kosza zgniecioną gazetą, jeśli nie dorzucą – zmniejszają odległość. W tej zabawie warto ustalić z dzieckiem, że jeśli dorzuci określoną ilość razy dostanie mała nagrodę.

– Opowieść ruchowa – Wiosenny spacer.

(Należy włączyć muzykę, opowiedzieć dziecku, że wybiera się na spacer do lasu, że musi być bardzo uważnie słuchać, co się dzieje dookoła)


Inscenizacja do  utworu A. Vivaldiego „Wiosna”  https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

Odeszła już zima (machanie rękami na pożegnanie), witamy piękną, słoneczną wiosnę (oklaski). Maszerujesz, idziesz do lasu, aby na leśnej polanie szukać strumyka. Nadsłuchujesz śpiewu leśnych ptaków (odgłosy leśnych ptaków), rozglądasz się po lesie – słuchaj, czy słyszysz, to chyba wiewiórki skaczą z gałęzi na gałąź, zabaw się w nie (naśladowanie skakania wiewiórek). Maszerujesz dalej. Ciekawa jestem, czy niedźwiedzie obudziła już wiosna. Może uda Ci się wypatrzyć niedźwiedzia przez lornetkę (dziecko patrzy przez lornetkę). Czy słyszysz, to chyba niedźwiedzie obudziły się ze snu zimowego (marsz z przechylaniem się na boki).  Niedźwiedzie powróciły do swoich legowisk, a Ty idziesz dalej. Dotarłeś na leśną polanę (O… jest strumyczek). Podejdź pomału i ostrożnie blisko strumyka, do którego przychodzą wszystkie zwierzęta napić się wody. Musisz trochę odpocząć. Siadasz przy strumyku, ale ostrożnie, żeby nie zmoczyć nóg.

2. Utrwal cyfrę 0

Czas spędzony w domu jest bardzo dobrym czasem na powtórzenie wcześniej już poznanych rzeczy. Do wykonania są dwie karty w pracy, w których dziecko utrwali wcześniej już poznaną cyfrę 0.

http://proliberis.org/images/dla_dzieci/alfabet_cyfry_szlaczki/proliberis_org_cyfry_0.pdf

https://czasdzieci.pl/dodruku/id,25d22nauka_pisania_cyferek,do_druku,366da0.html

Zajęcie drugie

Przebieg:

1.Zagraj, pokoloruj, zgadnij

-Wiosenne słonko – Zadanie polega na dorysowaniu drugiej części słońca tak, aby powstała całość, na koniec warto pokolorować słonko.

http://proliberis.org/images/dla_dzieci/pdf/pro_liberis_draw_07.jpg

-Motylek – Zadanie podobne jak to ze słonkiem, należy, dorysować drugą część motylka tak, aby był cały rysunek, gdy już będziemy mieć go całego należy go pokolorować w piękne wiosenne barwy.

http://proliberis.org/images/dla_dzieci/pdf/pro_liberis_draw_09.jpg

-Żonkil – w tym zadaniu liczy się pamięć, na początku należy dobrze przyjrzeć się obrazkowi, zapamiętać, z jakich kolorów się składa a później pokolorować go dokładnie na takie same kolory.

http://scholaris.pl/resources/run/id/53307

2. Zagadki o kwiatach

Zagadki dotyczą poznanych do tej pory wiosennych kwiatów. Warto, aby ustalić z dzieckiem przed rozpoczęciem zabawy, że jeśli zdobędzie ustaloną wcześniej liczbę poprawnych odpowiedzi dostanie małą nagrodę.